Θα αντικαταστήσουν οι νέες τεχνολογίες τελικά τους ανθρώπους; Μάρκετινγκ και Chat GPT.

Γράφει η Μερόπη Χούσου…

Η Τεχνητή Νοημοσύνη(ΤΝ) είναι ένας όρος που αφορά την εφαρμογή συνεχώς εξελισσόμενων συστημάτων ως εργαλείο επίλυσης προβλημάτων στην καθημερινή ζωή (βλ. Siri, Alexa κλπ) αλλά και μεγαλύτερου βεληνεκούς θεμάτων που αφορούν την εκπαίδευση, τον τομέα της υγείας ή ακόμα και της οικονομίας. 

Από το 1920 που έγινε η πρώτη αναφορά στην τέχνη σε κακή διαχείριση ΤΝ έως και σήμερα, ο συνεχής προβληματισμός του κόσμου είναι το αν η ύπαρξη αυτών των συστημάτων μπορεί να επηρεάσει το εργατικό δυναμικό σε τέτοιο βαθμό που να καταλήξει να το αντικαταστήσει πλήρως από μηχανές που προγραμματίστηκαν για να κάνουν τη δουλειά τους. Εύλογος προβληματισμός θα έλεγε κανείς, εφόσον ήδη έχουμε δει να αντικαθίστανται άνθρωποι από μηχανές σε μεγάλες επιχειρήσεις αλλά και μη, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικότητας χωρίς παράπονα, απαιτήσεις και συγκεκριμένα ωράρια-όπως θα ζητούσαν οι άνθρωποι.

Ένας σημαντικός τομέας που έχει επηρεαστεί είναι και αυτός του Μάρκετινγκ ο οποίος με την αύξηση των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να εξαλείψει πλήρως την ανάγκη για ειδικούς του χώρου, αφού πλέον το μάρκετινγκ στον ψηφιακό κόσμο έχει γίνει αναπόσπαστο και ίσως το πιο αποτελεσματικό κομμάτι προώθησης και ανάδειξης μιας μάρκας. Τέτοια εργαλεία είναι σε θέση να συλλέξουν στοιχεία από όλο το διαδίκτυο σε αντίθεση με τους ίδιους τους ανθρώπους που βασίζονται στη γνώση και την εμπειρία. Θα μπορούσε να υπάρξει μια συμβιβαστική λύση, σωστά;
Σωστά. Το 2018 έκανε την πρώτη του εμφάνιση μία νέα εφαρμογή: το Chat GPT. Σκοπός του εν λόγω συστήματος ήταν να απαντήσει σε οποιονδήποτε το ρωτήσει οποιαδήποτε ερώτηση κάνοντας χρήση του αλγορίθμου από τον οποίο κατασκευάστηκε, μαθαίνοντας συνεχώς από τους ερωτώντες. Παρακάτω λοιπόν θα “μιλήσουμε” με το ίδιο το Chat GPT για το πως εκείνο επηρεάζει τον τομέα του Μάρκετινγκ και για το αν μπορούν άνθρωποι και Τεχνητή Νοημοσύνη να “συμβιώσουν” στο περιβάλλον εργασίας.

Όπως λοιπόν αντιλαμβανόμαστε, οι εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης δεν έχουν ως σκοπό να μας αντικαταστήσουν, αλλά πιο πολύ να μας υποστηρίξουν. Καμία μηχανή δεν μπορεί να αφανήσει πλήρως τον άνθρωπο εάν εκείνοι που την δημιουργούν και τη χειρίζονται δεν έχουν ως σκοπό να φτάσουν ως εκεί. Ο ανθρώπινος παράγοντας πάντοτε θα είναι απαραίτητος για την εύρυθμη λειτουργία μιας επιχείρησης, ενός φορέα και γενικώς ενός κοινωνικού συνόλου, ακριβώς γιατί υπηρεσίες και προϊόντα αφορούν και απευθύνονται στους ίδιους τους ανθρώπους. Ο φόβος για τις νέες τεχνολογίες, αν και απόλυτα λογικός, δεν έχει να κάνει με τις ίδιες τις τεχνολογίες αλλά με τη δική μας χρήση τους. Η ευθύνη εμπίπτει στον χρήστη και όχι στον δημιουργό. Όπως σε όλα τα πράγματα έτσι και εδώ, η κακή διαχείριση ενός λογισμικού φυσικά και μπορεί να επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα. Αρκεί να της το επιτρέψουμε. Είναι επιλογή μας λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα σημαντικά εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης με σύνεση και να μην θεωρούμε τις γνώσεις τους πάνω σε θέματα που η ανθρωπότητα ερευνά εδώ και αιώνες απόλυτα αληθή. Η αναζήτηση συνεπώς και η έρευνα είναι αυτή που μπορεί να μας κάνει καλύτερους- όχι να μας κατατροπώσει. Οι μηχανές φτιάχνονται από ανθρώπους για ανθρώπους. Οι νέες τεχνολογίες είναι σίγουρο πως ήρθαν εδώ για να μείνουν. Εμείς πως θα τις χρησιμοποιήσουμε προς όφελός μας;

Πηγές:

1. “The Past, Present and Future of AI in Marketing”,(1/12/2017),Hal Conick, AMA magazine,
https://en.wikipedia.org/wiki/Artificial_intelligence_marketing

2. Chat GPT,(10/5/2023), OPENAI.com, https://chat.openai.com/

3. Liye Ma, Baohong Sun,Machine learning and AI in marketing – Connecting computing power to human insights,International Journal of Research in Marketing,Volume 37, Issue 3,2020, Σελίδες 481-504, https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S016781162030041