Οικονομικός Αναλφαβητισμός

Γράφει η Αθηνά Γεωργούση…

Είναι κοινωνικά αποδεκτό ένα  νόημα γύρω από τον όρο της οικονομίας που προσεγγίζει με εσφαλμένο τρόπο την πραγματική έννοια . Για αυτό λοιπόν στην προσπάθεια να αποσαφηνιστεί σωστά  ίσως θα μπορούσε να επιτευχθεί αν εξηγήσουμε τι δεν είναι οικονομία. Οικονομία δεν είναι η μελέτη του χρήματος ή του πλουτισμού, παρόλο που η κατανόηση της θα βοηθούσε στην επιδίωξη της σωστής χρηματικής διαχείρισης και αποταμίευσης . Οικονομία δεν αποτελεί ούτε μελέτη του χρηματιστηρίου. Πόσο μάλλον  η αντίληψη πως η οικονομία περιλαμβάνει άντρες με γραβάτα, που προβλέπουν τι θα συμβεί σε μία δεδομένη αγορά ή στην συνολική οικονομία είναι έμμεσα λανθασμένη , καθώς υφίσταται οικονομολόγοι που το απαγγέλονται αυτό, χωρίς να σημαίνει πως είναι η κύρια εστίαση των οικονομικών. Απορίπτοντας λοιπόν κάθε προαναφερόμενη λανθασμένη εξήγηση, αποφεύγουμε την οποιαδήποτε συσχέτιση με την όρο της. 

    Τι είναι λοιπόν οικονομία? Οικονομία είναι η μελέτη των ανθρώπων και των επιλογών τους. Ο διάσημος οικονομολόγος Alfred Marshall όρισε την οικονομία ως “την μελέτη της ανθρωπότητας στη συνήθη δραστηριότητα της ζωής”. Όσο περίπλοκο και αν ακούγεται, οικονομία είναι επίσης η επιλογή σας να αναγνώσετε το άρθρο , που σημαίνει ότι  αντιλαμβάνεστε  το όφελος  μεγαλύτερο από το κόστος. Η σκέψη σας πως εφόσον απλά περιηγείστε στο διαδικτυο δεν μεσολαβεί κόστος δεν ισχύει, γιατί το κόστος ανάγνωσης αυτού του άρθρου είναι το άρθρο που δεν διαβάζεται. Οι οικονομολόγοι το αποκαλούν αυτό κόστος ευκαιρίας ή εναλλακτικό κόστος. 

   Το κόστος ευκαιρίας αποτελεί την αξία της καλύτερης εναλλακτικής λύσης με αποτέλεσμα να αποδεικνύεται ότι τα πάντα περιλαμβάνουν ένα κόστος ή ομοίως κάποια θυσία. Συμπερασματικά απο τα παραπάνω δεδομένα γίνεται αντιληπτό πως η οικονομία μονολεκτικά είναι συνειδητές αποφάσεις. Η λήψη των αποφάσεων αυτών απαιτεί σύγκριση του κόστους και του οφέλους εναλλακτικών λύσεων. Σε πολλές περιπτώσεις, όμως το κόστος μιας λύσης δεν είναι τόσο προφανές όσο φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε σε μία απόφαση την οποία κλίνονται να αντιμετωπίσουν κατα κύριο λόγο οι νέοι φοιτητές, αλλα ακόμα και μικρότερες ως ανήλικες ηλικίες. Πολλές φορές οι φοιτητές εργάζονται για να καλύψουν ένα μέρος των εξόδων διαβίωσης τους ή ακόμα και για  ψυχαγωγικές  δραστηριότητες. Ομοίως οι μαθητές συνήθως επιθυμούν να δουλεύουν στις σχολικές τους διακοπές, τα σαββατοκύριακα ή μετά το σχολείο. 

  Ίσως η εύρεση της πρώτης εργασίας να είναι δύσκολη υπόθεση, καθώς οι περισσότεροι εργοδότες αναζητούν υπαλλήλους με εμπειρία και με εξοικείωση στις συνθήκες του εργασιακου περιβάλλοντος. Προσόντα που αν απουσιάζουν από το βιογραφικό το καθιστούν αδύνατο αλλά δεν ακυρώνουν τις πιθανότητες να λάβει ανταπόκριση. << Δυνατό >> βιογραφικό δεν υφίσταται μόνο αυτό που παρουσιάζει εμπερικές δεξιότητες.

 Λαμβάνοντας υπόψη πως ζούμε σε μία αρκετά τουριστική χώρα, το να επενδύσει κανείς τον χρόνο του για να μάθει ξένες γλώσσες δεν του εξασφαλίζει μόνο θέσεις εργασίας . 

  Πέρα από τις δεξιότητες και τα προσόντα που μπορούμε να αποκτήσουμε για να διαθέτουμε ένα δυνατό βιογραφικό θα διευκρινίσουμε ποιοί συνταγματικοί νόμοι τεκμηριώνονται γύρω από τα εργασιακά δικαιώματα και ποιοι όροι 



Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *